Személyes hatékonyság és vállalati teljesítmény a XXI. században

Már a kezdet sem biztató…

Nap mint nap jelennek meg sablonos álláshirdetések, melyekre több százszoros a túljelentkezés. A motivációs levelek és önéletrajzok mindent tartalmaznak, amiről azt tanultuk, bennük kell lenni. Következnek a szakmai és szimpátia interjúk, talán még tesztek is, sőt – komolyabb esetekben – az assessment center. És még ki tudja, mi minden…

A jelölt mindent elkövet, hogy megfeleljen és végre állása legyen, a cég meg olyan skálákon helyezi el, melyeknek igen kevés közük van a valódi eredményességhez. Végül tudatos és tudat alatti kompromisszumok köttetnek, melyek már rövid távon kikezdik a céget és a dolgozót egyaránt.

És jönnek a gondok

Korunk embere egyre tudatosabb: nagyra törő egyéni céljai vannak. Vajon milyen mértékben esnek egybe a cégben dolgozók saját, egyéni céljai a szervezet céljaival? Valószínűleg még a kedvező esetekben is csak egy szűk közös halmaz található.

Ugyanakkor minden olyan vállalati cél, amellyel nem tud azonosulni a munkavállaló, feszültséget teremt, és a lehetséges teljesítmény csökkenésével jár. A maximális teljesítmény tehát két tényezőn múlik: milyen nagy a célok közös halmaza, és milyen mértékben képes a cég és az egyén ezt kihasználni.

De hol a megoldás?

A közös halmaz akkor a legnagyobb, ha a cégben dolgozók pontosan olyan tevékenységet végeznek, amely a lehető legnagyobb mértékben illeszkedik hozzájuk. Ehhez elengedhetetlen, hogy egy munkavállaló tudja, mit szeretne. Tisztában legyen az egyéni céljaival. Ismerje a képességeit és tudja is kihasználni a saját magában rejlő lehetőségeket. Azaz a személyes hatékonysága magas szinten legyen.

Ugyanakkor aki ilyen, csak olyan céghez jelentkezik, amelyik képes kielégíteni az ő speciális, egyéni vágyait. Amennyiben van ilyen cég…

Egyáltalán vannak ma olyan cégek, amelyekről tudható, hogy milyen minőségű munkát ajánlanak? Amelyek tényleg (!) tisztában vannak a céljaikkal, ezeket világosan képesek elmondani, és következetesen építik tevékenységeiket ezekre az irányokra? Amelyek értik, hogy milyen egy valódi kapcsolat a dolgozóikkal?

Amíg maga a cég sincs tisztában mindezzel, nem képes megalkotni azt az álláshirdetést sem, amely bevonzza a megfelelő munkavállalót.

Hiszen személyes hatékonysága nemcsak egy embernek lehet, hanem egy cégnek is. Ez nem más, mint a megfelelően kialakított stratégia, és annak következetes, világos végrehajtása. Ám ez már egy másik bejegyzés…

Kapcsolódó témák

Véleményed van? Írd meg!