Kit vegyünk fel, hova jelentkezzünk?

Vállalati teljesítmény és egyéni célok a 21. században

Nap mint nap jelennek meg sablonos álláshirdetések, melyekre akár száznál is többen jelentkeznek. A motivációs levelek és önéletrajzok mindent tartalmaznak, amiről azt tanultuk, bennük kell lenni. Következnek a tesztek, az assessment centerek, a szakmai és szimpátia interjúk, és még ki tudja, mi minden…

A jelölt mindent elkövet, hogy megfeleljen és végre állása legyen, a cég meg olyan skálákon helyezi el, melyeknek igen kevés közük van a valódi eredményességhez. Végül tudatos és tudat alatti kompromisszumok köttetnek, melyek már rövid távon kikezdik a céget és a dolgozót egyaránt.

Korunk embere egyre tudatosabb: nagyra törő egyéni céljai vannak. Vajon milyen mértékben esnek egybe ezek az egyéni célok az adott vállalat céljaival? Valószínűleg még a kedvező esetekben is csak egy szűk közös halmaz található.

Ugyanakkor minden olyan vállalati cél, amellyel nem tud azonosulni a munkavállaló, feszültséget teremt, és a lehetséges teljesítmény csökkenésével jár. A maximális teljesítmény tehát két tényezőn is múlik: milyen nagy a célok közös halmaza, és milyen mértékben képes a cég és az egyén ezt kihasználni.

A közös halmaz akkor a legnagyobb, ha a cégben dolgozók pontosan olyan tevékenységet végeznek, amely a lehető legnagyobb mértékben illeszkedik hozzájuk. Ehhez elengedhetetlen, hogy egy munkavállaló tudja, mit szeretne. Tisztában legyen az egyéni céljaival. Ismerje a képességeit és tudja is kihasználni a saját magában rejlő lehetőségeket. Azaz a személyes hatékonysága magas szinten legyen.

Az ilyen ember csak olyan céghez jelentkezik, amelyik képes kielégíteni az ő speciális, egyéni vágyait. Amennyiben van ilyen cég…

Felmerül hát a kérdés: Vannak egyáltalán olyan cégek, amelyekről tudható, hogy milyen minőségű munkát ajánlanak? Amelyek tényleg (!) tisztában vannak a céljaikkal, ezeket világosan képesek kommunikálni? Amelyek következetesen építik tevékenységeiket ezekre az irányokra? Amelyek értik, hogy milyen egy valódi kapcsolat a dolgozóikkal?

Amíg egy cég nincs tisztában mindezzel, nemcsak, hogy nem képes megalkotni azt az álláshirdetést, amely bevonzza a megfelelő munkavállalót, de hosszú távon le fog maradni attól, amelyik képes erre.

Kapcsolódó témák

Véleményed van? Írd meg!